У початок

Зростання електромобілів у Китаї й США сповільнить цього року попит на бензин

Зі слів аналітиків, глобальне зростання попиту на бензин може скоротитися вдвічі 2024 року, скоротивши рентабельність нафтопереробних заводів (НПЗ) у ІІ півріччі через перехід на електромобілі в Китаї й Сполучених Штатах і повернення до нормального споживання після відмови через COVID-19.

Як пише Reuters, за даними консалтингової компанії Wood Mackenzie, попит, ймовірно, зросте на 340 тис. барелів на день (б/д) цього року – до 26,5 млн б/д, що нижче від зростання в 700 тис. б/д торік, оскільки попит на транспортне паливо в Китаї наближається до піку, а США перевищили його.

«Охоплення електромобілями у США й Китаї зростає, — сказав аналітик Woodmac Сушант Гупта. — Цього року попит у Китаї зросте лише на 10 тис. б/д завдяки більшому використанню електромобілів».

Консалтингова компанія Rystad Energy оцінює глобальний попит на бензин на рівні близько 26 млн б/д 2024 року, що приблизно на 300 тис. б/д більше порівняно зі зростанням приблизно на 700 тис. б/д 2023 року, викликаним бумом споживання після пандемії, сказав аналітик Мукеш Сахдев.

За даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), на Китай, який колись був рушієм світового попиту на бензин, цього року припадатиме більш ніж половина всіх продажів електромобілів.

Споживання бензину найбільшим у світі імпортером сирої нафти має зрости приблизно на 1,3%, або приблизно на 2 млн тонн, до 165,1 млн метричних тонн (3,8 млн б/д) цього року, показують прогнози дослідницького підрозділу China National Petroleum Corp (CNPC).

Дослідницький відділ найбільшого нафтопереробного заводу (НПЗ) Китаю Sinopec очікує, що попит на бензин цього року зросте на 1,7%, або приблизно на 3 млн тонн, до 182 млн тонн.

Оскільки падіння цін стимулює попит, частка проданих електромобілів цього року може сягнути 45% у Китаї, близько 25% у Європі та понад 11% у Сполучених Штатах, за оцінками МЕА.

Для порівняння, стрімкі продажі автомобілів разом із високим економічним зростанням і низьким рівнем охоплення електромобілями стимулюють попит на бензин в Індії й Індонезії.

За оцінками уряду, споживання бензину в Індії досягне нового рекорду в 39,2 млн тонн (908 тис. б/д) до березня 2025 року, що приблизно на 5% більше порівняно з 37,2 млн тонн за рік до березня 2024 року.

За даними Управління енергетичної інформації США, 2023 року споживання бензину в США впало приблизно до 376 млн галонів на день (8,94 млн б/д) після досягнення рекордних 392 млн галонів 2018 року.

Очікується, що попит 2024 року не зміниться, зазначають аналітики.

Як наслідок, очікується, що маржа нафтоперероблення в США залишатиметься під тиском після піку літнього сезону, вважають аналітики Woodmac і Rystad.

У Європі попит на бензин зросте на 50 тис. б/д, або на 2,3% 2024 року, до 2,19 млн б/д, відповідно до останніх років, повідомляє FGE.

Застійний попит на бензин у Європі й наростальна конкуренція з боку нового нігерійського НПЗ Dangote, найбільшого в Африці і Європі, який може додати 280-300 тис. барелів бензину на добу до світових балансів, створять тиск на маржу перероблення в Європі, сказав Вудмак.

Маржа на бензин у Сполучених Штатах і Азії цього року зросла на 85% і становила приблизно $29 за барель нафти WTI 1 травня й 29% і близько $13 за барель нафти марки Brent 30 квітня, відповідно, на основі очікувань дані LSEG показали високий літній попит.

Маржа зросла на початку цього року через окремі зупинки НПЗ в Азії й США, а вищі витрати на фрахт через атаки на судноплавство в Червоному морі й російську енергетичну інфраструктуру підтримали європейські ринки бензину.

Згідно з даними, 1 травня бензин Eurobob коштував близько $23 за барель нафти Brent, порівняно з $19,67 у квітні минулого року.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти