В начало

Експорт ДП й газойлю з російських портів у квітні впав на чверть

Експорт дизпального й газойлю з російських портів у квітні зменшився на 26%, до 3,07 млн тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Скорочення постачань зумовлено зменшенням виробництва через планові ремонтні роботи й позапланові зупинки внаслідок атак українських БпЛА по установках первинної переробки нафти. Додатковим чинником, який впливає на експорту активність російських і білоруських компаній, є сезонне зростання попиту під час весінньої посівної.

У квітні зменшення обсягів перевалки дистилятів спостерігалося як у Балтії, так і в Чорному морі й на Далекому Сході. Минулого місяця обсяги експорту через балтійські термінали скоротилися на 28%, до 1,78 млн тонн. З портів Чорного моря відправлення зменшилися на 15%, до 1,28 млн тонн. Експорт дизелю й газойлю з далекосхідних терміналів упав більш як у сім разів – до 23 тис. тонн.

Найбільший експортний термінал «приморськ» минулого місяця зменшив перевалку дизелю на 327 тис. тонн, до 1,53 млн тонн. Під’єднані до північного продуктопроводу «транснєфті» кстовський НПЗ і ярославський НПЗ скоротили постачання дизелю. На заводі «лукойлу» 12 березня внаслідок атаки безпілотника була вражена установка АВТ-6, через що виробництво дизпального було зменшено. ярославський НПЗ, яким спільно володіють «роснєфть» і «газпром нєфть», почав скорочувати переробку лише в другій половині квітня. Але через ремонт на московському НПЗ і відновлювальні роботи на рязанському НПЗ завод у ярославлі, ймовірно, збільшив відвантаження на внутрішній ринок.

Відвантаження з терміналу «висоцьк», який належить «лукойлу», минулого місяця скоротилися на 240 тис. тонн, до 140 тис. тонн. Заводи «лукойлу» скорочують залізничні постачання в порт другий місяць поспіль через виробничі проблеми й зростання попиту на внутрішньому ринку. Варто зазначити, що «лукойл» є найбільшим постачальником палива для бойових підрозділів міноборони росії. У міру весняної активізації бойових дій в Україні компанія збільшує відвантаження палива російським військовим.

Обсяги перевалки в порту «санкт-петербург» зменшилися на 90 тис. тонн, до 54 тис. тонн. У другій половині березня на Мозирському НПЗ почався ремонт, що стало одним із чинників зменшення відвантажень.

Скорочення відвантажень із чорноморських портів сталося за рахунок зменшення перевалки на терміналі «таманьнєфтєгаз» у тамані. У квітні обсяги експорту дизпального й газойлів з тамані впали на 275 тис. тонн, до 93 тис. тонн. Водночас обсяги відправлень з новоросійська й туапсе збільшилися на 3% і 24%, до 890 тис. тонн і 294 тис. тонн відповідно.

Варто зазначити, що туапсинський нпз «роснєфті», який був основним експортером палива через термінал у туапсе, не переробляє сиру нафту з кінця січня й не відвантажує нафтопродукти. Тому забезпечення вантажообігу в туапсе здійснюється за рахунок переведення постачань палива з інших портів, зокрема «таманьнєфтєгазу».

У травні обсяги морського експорту дистилятів з російських портів зберігатимуться на низькому рівні через ремонтні роботи на НПЗ. Крім того, з кінця квітня відновилися атаки українських БпЛА на об’єкти паливної інфраструктури. У ніч на 28 квітня ударів зазнали ільський і слов’янський НПЗ у краснодарському краї, а 30 квітня було повторно ушкоджено обладнання на рязанському НПЗ «роснєфті». 

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти