У початок

Unimot планує розширити LPG-термінал в Пйотркуві-Трибунальському

Один із головних продавців LPG в Польщі, група Unimot, прогнозує, що в результаті санкцій імпорт російського скрапленого газу повинен припинитися приблизно в жовтні. З цієї причини компанія передбачає тимчасову турбулентність ринку й готує додаткову імпортну інфраструктуру, повідомляє WNP.

У грудні 2023 року набув чинності черговий пакет санкцій ЄС проти росії, зокрема ембарго на імпорт російського LPG. Санкції передбачають однорічний перехідний період. До грудня 2024 року російський LPG можна імпортувати за раніше укладеними контрактами. Після 20 грудня 2024 року ембарго буде повним.

Зі слів президента Unimot Адама Сікорського, на практиці імпорт російського LPG припиниться приблизно в жовтні цього року. «Ми готуємося до цієї ситуації, так само як ми готувалися до ембарго на російське дизельне пальне», — сказав Сікорський 24 квітня на підсумковій конференції Unimot.

«У перший період після припинення постачань з росії ми очікуємо зниження обсягів імпорту, збої в логістиці й зростання рентабельності продажів», — пояснив Сікорський. З його слів, у довгостроковій перспективі логістика адаптується, а маржа впаде.

Президент Unimot додав, що в короткостроковій перспективі компанія збільшить потужності перевантаження й зберігання скрапленого газу на одному зі своїх паливних терміналів – у Пйотркуві-Трибунальському, а також розглядає можливість перевантаження скрапленого газу на іншому своєму терміналі. Сікорський нагадав, що з 2001 року компанія також має термінал скрапленого газу в Завадзькому, який використовує досі.

Він підкреслив, що рішення про будівництво термінала для імпорту скрапленого газу морем обтяжене ризиком політичних рішень щодо збереження санкцій проти росії.

«Будівництво такого термінала займе не менше 2-3 років, місце у нас є, але звідки нам знати, якою буде ситуація через 3-4 роки й чи повернеться російський LPG», — пояснив Сікорський. Він навів приклади двох польських імпортних установок скрапленого газу, одна з яких зруйнувалася через надходження більш дешевого російського скрапленого газу по суші, а інша з цієї причини практично не використовувалася.

«Якби ми знали, що санкції будуть введені раз і назавжди, ми б уже інвестували. Але ніхто не впевнений», — сказав президент Unimot. Тому компанія зосередиться на своїх терміналах і сполучних обсягах, а також буде новий логістичний актив, що дозволить збільшити імпорт із Заходу, оголосив Сікорський, не повідомляючи подробиць.

Відповідно до опублікованих у середу річних результатів, 2023 року Unimot продала в Польщі майже 300 тис. тонн LPG. За оцінками галузі, 2023 року імпорт LPG в Польщу перевищив 2,5 млн тонн, з яких імпорт з росії становив менше половини.

Нагадаємо, на сьогодні Пйотркув-Трибунальський і Ясло – єдині термінали у Польщі, що мають серійні українські сертифікати.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти