У початок

Слабкий ринок дизельного пального означає нові проблеми для нафти — Reuters

Норми прибутку від дизельного пального падають, оскільки нові нафтопереробні заводи (НПЗ) збільшують постачання, а м’яка погода у північній півкулі й повільна економічна активність з’їдають попит, створюючи подальший тиск на ціни на нафту, пише Reuters.

Нижча маржа перероблення дизельного пального, одного з ключових промислових і транспортних палив у світі, вже спонукала окремих нафтопереробників в Азії скоротити обсяг сирої нафти, яку вони переробляють, щоб зменшити виробництво дизельного пального.

Слабший попит спричинив різке падіння цін на сиру нафту в останні тижні, і країни-виробники ОПЕК+ збираються на початку червня, щоб вирішити долю низки скорочень постачань, погоджених із кінця 2022 року.

Хоча група ще не розпочала офіційних обговорень, джерела повідомили Reuters, що вона може скоротити видобуток на 2,2 млн барелів на день (б/д) після червня, якщо попит не підніметься.

8 травня ціни на нафту Brent упали до двомісячного мінімуму нижче від $82 за барель через зростання запасів і падіння попиту. У четвер вони відновили деякі втрати, але мають намір втратити понад 4% цього місяця після чотирьох місяців зростання.

«ОПЕК+... доведеться боротися зі змішаними показниками на ринках нафтопродуктів — крек-спреди бензину стабільно покращуються, а дизельного пального помітно погіршуються», — сказав представник JP Morgan, додавши, що очікує, що альянс продовжить скорочувати виробництво після червня.

Дизельна маржа в Європі наприкінці квітня впала нижче від $16 за барель, що є найнижчим показником за 11 місяців, коли в лютому досягла понад $40.

Різниця між американським дизелем і сирою нафтою, відома як крек-спред, знизилася до 2-річного мінімуму у $20 у квітні на головних торгових центрах у Нью-Йорку й на узбережжі Мексиканської затоки з понад $40 за барель у лютому, згідно з аналізом Commodity Context.

Середня рентабельність дизельного пального в Азії у квітні становила $17 за барель проти $22 у І кварталі.

Аналітики кажуть, що м'яка зима вплинула на попит на дизельне пальне протягом останніх двох кварталів, оскільки це означало менше купівлі мазуту.

Зростання виробництва також тисне на ціни. Глобальні нафтопереробні потужності торік зросли на 2 млн б/д, це найбільший темп із 1977 року, повідомляє енергетична брокерська компанія StoneX, оскільки нові проєкти були запущені в Омані, Кувейті й Нігерії.

Нафтопереробники додадуть ще 200 тис. б/д дизельного пального цього року, повідомляє StoneX.

У Європі, де дизель використовується в автомобілях більше, ніж деінде, перехід на гібридні або електричні автомобілі також зменшує попит.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти