У початок

Військові облігації як порятунок для нафтотрейдерів (увага, тролінг)


Сергій Куюн, директор Консалтингової групи «А-95»

Ситуація на ринку нафтопродуктів тривожна.

Як свідчать останні дані (3 квартал 2023 р.), абсолютна більшість мереж АЗС — безприбуткові або декларують мізерний прибуток. Так, 75% податку на прибуток (ПнП), сплаченого найбільшими 48 мережами, забезпечила ОККО, хоча має 26% у реалізації пального.

А чи знали, ви що Socar в Україні за 9 місяців 2023 року заробив всього 3,45 млн грн прибутку (якщо вірити офіційним даним). Мізерні прибутки попри масштаби свого бізнесу показують також WOG, Shell, UPG, БРСМ, Avantage 7, ANP, KLO та інші.

Якщо говорити про окупність АЗС-бізнесу, то взагалі незрозуміло, навіщо всі ці поважні люди цим займаються. За середньої вартості нового комплексу $1 млн (і це мінімум) та прибутковості 2023 (офіційної), то WOG та KLO знадобиться в середньому 10 років, щоб повернути вкладені інвестиції. Лише потім почнуть щось заробляти. Тим часом WOG нещодавно збудував найбільший в країні заправний комплекс під Житомиром. На ринку ширяться чутки, що новий об'єкт коштував від 5 до 9 млн доларів.

БРСМ та Avantage 7 будуть чекати повернення своїх кровних довгих 22 роки. Хоча без аналогічних вкладень у реконструкцію АЗС стільки не живуть.

Ніхто, мабуть, включно з планетою Земля, не дочекається окупності нового комплексу UPG — понад 1 500 років (їхні мегакомплекси коштують мінімум $2,5−3 млн).

Повертає в реалії окупність станцій ОККО — 3 роки. Якщо ж зважити, що кожна їхня станція коштує $1,5−2 млн, то термін окупності 4,5−6 років. Але це якась аномалія, тому не будемо звертати на неї уваги.

Постає питання: що робити бідним українським нафтотрейдерам? На мій погляд, відповідь на поверхні - треба вкладатись у військові облігації!

По-перше, це надійно. Гарантовано державою!

По-друге, це пряма допомога бюджету та ЗСУ.

Якщо говорити про окупність АЗС-бізнесу, то взагалі незрозуміло, навіщо всі ці поважні люди цим займаються

По-третє, як показують мої розрахунки, це забезпечить набагато більш ефективне використання коштів, ніж торгівля пальним. Наприклад, Socar би заробив у 178 разів більше (617 млн грн після оподаткування). WOG та Avantage 7 — у 3,9 та 4,5 рази. KLO і БРСМ — у 9 та 10,5 разів більше відповідно. UPG — майже у 600 разів! Нарешті побачили б хоч якийсь прибуток акціонери Shell.

По-четверте, більше отримає держбюджет. Якщо за 2 та 3 квартал 2023 року 48 мереж сплатили 1,1 млрд грн ПнП, то у разі інвестицій у військові облігації ПнП складе понад 4 млрд грн.

Залишається єдине питання: хто ж тоді буде постачати пальне? Нехай їм займається ОККО й Укрнафта, бо з податкової звітності випливає, що тільки вони вміють заробляти на пальному. Голова Укрнафти Сергій Корецький взагалі нещодавно зробив зрадницьку заяву, цитую: «Маржа шикарна!». І це попри те, що його мережа продає пальне майже за мінімальними цінами на ринку. Мабуть, щось в них з калькулятором не те.

Тому, як кажуть, не дякуйте.

P. S. У роздрібних мереж все добре на відміну від переважної більшості галузей економіки. З чим реально тривожна та катастрофічна ситуація, так це зі сплатою заправками податків.

Джерело: «NV Бізнес»

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти